Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Motivace rodičů při výběru alternativních mateřských škol - Maria Montessori
Růžičková, Tereza ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
Cílem této bakalářské práce s názvem: "Motivace rodičů při výběru alternativních mateřských škol - Maria Montessori " je detailněji popsat a zanalyzovat reformní pedagogiku Marie Montessori, vývoj předškolních Montessori zařízení v České republice a porovnání s tradičními mateřskými školami. Dále má za cíl představit konkrétní využití principů Montessori pedagogiky ve zvoleném zařízení a nastínění ostatních alternativních pedagogických směrů. V empirické části je využito výzkumné metody rozhovoru s rodiči v Montessori školce. Rozhovor je čistě anonymní a cílem je zjistit, za jakým účelem dávají své děti do dané školky, co od toho očekávají a zda Montessori pedagogiku uplatňují i mimo ni. KLÍČOVÁ SLOVA Maria Montessori, alternativní vzdělávání, mateřská škola, elipsa, svoboda dítěte
KOORDINAČNÍ SCHOPNOSTI V DLOUHODOBÉ KONCEPCI SPORTOVNÍ PŘÍPRAVY
Oburková, Renata ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Krištofič, Jaroslav (oponent)
Název práce Koordinační schopnosti v dlouhodobé koncepci sportovní přípravy Cíl práce Cílem diplomové práce bude zpracovat problematiku koordinačních schopností. V první části práce se budu věnovat obecné problematice sportovní přípravy dětí, vývojovým zákonitostem a charakteristice senzitivních období. Základním východiskem druhé, praktické, části práce je zjištění jakým způsobem se koordinační schopnosti podílejí na dlouhodobé sportovní přípravě, jaký je jejich význam v motorickém rozvoji dětí a co je jejich biologickým základem. Metody V práci je využívána kvalitativní metoda. Práce vychází z rešerše příslušných pramenů z literatury, tisku a internetu. Výsledky Z hlediska dlouhodobé koncepce sportovního tréninku se koordinační schopnosti ukazují jako základní element úspěšného zvládnutí pohybových dovedností více či méně závislých na koordinaci. Pokud nejsou jednotlivé schopnosti rozvíjeny v tzv. senzitivních obdobích je velmi těžké toto promeškání dohnat a dosáhnout tak stejné úrovně získaných dovedností. Významnou roli v rozvoji koordinačních schopností hraje dědičnost a v souvislosti s ní také stav a funkce centrální nervové soustavy. Klíčová slova sportovní příprava dětí, koordinace, rozvoj, senzitivní období
Pedagogika a škola Marie Montessori v České republice
Glaserová, Barbora ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Diplomová práce "Pedagogika a škola Marie Montessori v České republice" v teoretické části popisuje život Marie Montessori, principy Montessori pedagogiky a vývoj škol s Montessori zaměřením na území České republiky. Praktická část se věnuje případové studii pražského gymnázia s Montessori principy a dotazníkovému šetření mezi řediteli Montessori škol.
KOORDINAČNÍ SCHOPNOSTI V DLOUHODOBÉ KONCEPCI SPORTOVNÍ PŘÍPRAVY
Oburková, Renata ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Krištofič, Jaroslav (oponent)
Název práce Koordinační schopnosti v dlouhodobé koncepci sportovní přípravy Cíl práce Cílem diplomové práce bude zpracovat problematiku koordinačních schopností. V první části práce se budu věnovat obecné problematice sportovní přípravy dětí, vývojovým zákonitostem a charakteristice senzitivních období. Základním východiskem druhé, praktické, části práce je zjištění jakým způsobem se koordinační schopnosti podílejí na dlouhodobé sportovní přípravě, jaký je jejich význam v motorickém rozvoji dětí a co je jejich biologickým základem. Metody V práci je využívána kvalitativní metoda. Práce vychází z rešerše příslušných pramenů z literatury, tisku a internetu. Výsledky Z hlediska dlouhodobé koncepce sportovního tréninku se koordinační schopnosti ukazují jako základní element úspěšného zvládnutí pohybových dovedností více či méně závislých na koordinaci. Pokud nejsou jednotlivé schopnosti rozvíjeny v tzv. senzitivních obdobích je velmi těžké toto promeškání dohnat a dosáhnout tak stejné úrovně získaných dovedností. Významnou roli v rozvoji koordinačních schopností hraje dědičnost a v souvislosti s ní také stav a funkce centrální nervové soustavy. Klíčová slova sportovní příprava dětí, koordinace, rozvoj, senzitivní období
Systém Montessori a současná česká mateřská škola
VESELÁ, Lenka
V teoretické části své bakalářské práce jsem se zaměřila na popis systému Montessori. Z prostudované literatury jsem vybrala několik myšlenek Marie Montessori, které mne zaujaly a podle mého názoru dobře vystihují podstatu její metody. Pro pochopení toho, jak Marie Montessori dospěla ke své metodě jsem považovala za důležité uvést kapitolu o vzniku prvního Domu dětí, kde metoda Montessori "vykrystalizovala". V kapitole "Jednotlivé oblasti učení" přibližuji metodu Montessori tak, jak je praktikovaná v dnešních mateřských školách. Proto, abych získala možnost porovnat v dnešní době preferovaný osobnostní přístup k dítěti, jsem nejprve definovala jeho vývoj a podstatu a poté hledala souvislosti s metodou Montessori. V závěru teoretické části se snažím přiblížit individualizaci v současné mateřské škole a individualizaci v Montessori mateřské škole. V praktické části jsem se zaměřila na zjišťování toho, jak jsou naplňovány jednotlivé potřeby dětí v mateřských školách s běžným provozem a v Montessori mateřských školách. Hledám zde případné souvislosti či rozdíly.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.